25 Adımda Müşterinize  Teşekkürlerinizi Sunun

25 Adımda Müşterinize Teşekkürlerinizi Sunun


 

Hakikatli bir müşteri tabanı inşa etmek için eğlenceli, akılda kalıcı ve alışılmadık yollar…

“Teşekkürler” kulağa hoş gelse de, kelimeler asla eylemlerin ciddiyetini taşımazlar. Eğer müşteri hizmetleri işinizin bir parçasıysa – ki bunun varlığı her işletme için bir ölçüde yadsınamaz – müşterilerinize minnetlerinizi eğlenceli ve hatırlanacak şekilde düzenli olarak göstermelisiniz.

Minnettarlığımızı dışa vururken; değer bilmenin anlamının, kesin sözler verebilmenin değil, bu sözlerin yanında durabilmek olduğunu asla unutmamalıyız.”

John F. Kennedy

Önünüzde duran kaynak, müşterilerinize şükranlarınızı sunabileceğiniz 25 inanılmaz yolu içermektedir. Bu yollardan her birinde ortak noktalara rastlamanız mümkün. Teşekkür etmek için bulunduğumuz her girişim birbiriyle ilgili ve kişisel, dikkat çeken ve samimi olmalı. Bu basit gereksinimleri karşıladığınız müddetçe, müşterinize gösterdiğiniz şükranın yerini bulacağından emin olabilirsiniz.

Müşterinize olan şükranlarınızı sunmaya bu 25 fikirden birini uygulayarak bugün başlayabilirsiniz.

 

 

1. Bir Not Yazın

Eski kafalı takılın ve gidin kendi elinizle müşterinize bir teşekkür notu yazın. Güzel sonuçlar alacağınız bu yol şaşırtıcı bir biçimde nadiren kullanılmaktadır. En son ne zaman elle yazılmış bir teşekkür notu aldığınızı hatırlıyor musunuz?

Notunuz spesifik ve kişisel olmalıdır. Etkisini en üst seviyede göreceğiniz notlar olsun. Vereceğiniz fazladan zamana değecektir. Müşterinizin eline ulaşacak gerçek bir mektup ile ona verdiğiniz değeri gösterin.

Bunun için de size çok iyi bir kılavuz olacak şu linke bakabilirsiniz. Başlangıç için de Pinhole Press’e göz atabilirsiniz. Daha formal bir biçim için de Crane & Co. size yardımcı olacaktır.

2. Müşterilerinizin Yeni Bir Şey Öğrenmesine Yardımcı Olun

Bir kahveci dükkanınız olduğunu düşünün. Mekanınıza kahve uzmanlarının geldiği özel etkinliklerde kahve üzerine konuşulduğunu ve tadımlık ikramlar sunduğunuzu hayal edin. Müşterileriniz kahve konusunda ne kadar deneyimli ve eğitimli olurlarsa sunduğunuz hizmete ve kahvenize o kadar değer vereceklerdir.

Çevrimiçi bir işletmeniz mi var? Blogunuzu, internet üzerinden gerçekleştireceğiniz seminerleri, bedava antrenörlük gibi yolları kullanarak ziyaretçilerinizin ve müşterilerinizin, ürün ya da hizmetinizden en fazla yararı sağlamalarına yardımcı olun.

Bu yolla müşteriye teşekkür etmenin iki büyük artısı vardır: müşteriler size güvenirler ve ürününüze daha çok değer verirler. Kazan-kazan durumu diye buna denir.

3. Bir Müşterinizi Etkileyerek Onu Hayrete Düşürün

Mantığınızı bir kenara koyun, harekete geçin ve bir müşterinizi etkileyin. İnanılmaz müşteri hizmeti hikayeleri, havayı bir ahenkle doldursun – firmanızın, günün olayı olma zamanı geldi!

O kadar iyi ve üst düzey bir müşteri hizmeti sunun ki o şanslı müşterinin anlatacağı ekol bir hikayesi olsun. Eğer yeteri kadar yaratıcıysanız, o müşterinin ailesi, arkadaşları ve sosyal medyada muhatap olduğu kişiler de bu hikayeyi haftalarca tekrar tekrar anlatacaklardır.

İlham almak için tıklamaya inanınız.

4. Beraber İyi Zaman Geçirin

Müşterinize teşekkür etmek için ona illa ki çok para harcayarak alacağınız lüzumsuz bir hediye vermek zorunda değilsiniz. Belki zamanınız bundan daha değerlidir. Müşterinizin ofisinde bir öğlen yemeği randevusu alın, size katılan herkes için sipariş verin ve oturup müşterinizi dinleyin. Ön sıradaki insanlarla tanışmak için yolunuzun dışına çıkın ve onların gündelik hayatlarına kulak misafiri olun.

Bu deneyim işletmeniz için kritik bir deneyim olabilir. Müşterinizin acı noktalarını öğrenmek hizmet ya da ürününüzü geliştirmenize sebep olabilir. Bazı işletmeler buna “müşteri geliştirme” derler ama aslında sadece eski zamanlardan kalma bir müşteri hizmetidir.

 

 

5. İyi Bir Okumalık Verin

Firmanıza ilham veren kitaplara bir göz gezdirin ve bunlardan bir tanesini müşterinize hediye edin. Bu jest sayesinde müşteriniz, işletme kültürünüzle ilgili içgörü edinecek ve ilişkinizde de gelecek için kitap ile ilgili tartışmaların yaşanacağı iletişim kanalları açılacaktır.

Kitabın içine de özel bir not eklemeyi unutmayın, bu şekilde müşteriniz bu jestin ona özel olduğunu anlayacaktır.

6. Bir “Bağlılık Programı” Başlatın

En sadık müşterilerinizi özel bir kazanım programına davet edin. Müşteriler önlerine kırmızı halı serilmesine bayılırlar, Amazon’un Prime üyeliği bu yüzden çok popülerdir örnek olarak. Kazanım programınız karmaşık olmak zorunda değildir, yıl dönümlerinde indirim sağlayacak kadar basit fırsatlar sağlaması yeterlidir.

Tim Donnelly’nin yazdığı bu harika yazı ile müşterileriniz ve firmanızın böyle bir programa uygunluğu üzerine fikir edinebilirsiniz.

 

 

7. Sosyal Medya Meraklısı Müşterilerinizi Ödüllendirin

Seçkin gruplar; Facebook, Twitter ve hatta Google+ gibi sosyal mecralarda da bulunmaktadır. Müşterinizi bu kanallardan yayımlayacağınız özel duyurular, seçkin promosyonlar ya da sadece onlara destek vereceğiniz soru-cevaplarla da özel hissettirebilirsiniz.

Bu sayede bir sosyal medya bağlılık sistemi geliştirebilirsiniz. Müşterileriniz de Facebook sayfanızdaki like’ları, Twitter mention’ları ve Swarm check-in’leriyle puan kazanabilir.

Yeni bir bağlılık programı yaratmak, aynı zamanda kesin dönüş alınacağı bir altın fırsat olabilir.

 

 

8. Uzaktaki Bir Müşterinize Kahve Ismarlayın

Müşterileriniz ülkenin farklı noktalarına dağılmışsa ya da dünyanın öbür ucunda da yer alıyorlarsa, onlarla kendi şehirlerinde bir kahve için buluşmak özel bir sürpriz olabilir. Her seyahatinizde bölgedeki müşterilerinizi düşünün ve onları bir kahve içmeye davet edin. İç saha avantajından faydalanmalarını sağlayın, onlar da sizi favori kafelerine götürsünler.

Bu tarz müşteri yaklaşımları üzerinden seyahat ederken onlarla iyi zaman geçirerek iki taraf için de kalıcı bir izlenim bırakmış olursunuz.

 

 

9. Müşterilerinize Sahne Işığı Tutun

Müşterilerinize Twitter’dan çağrıda bulunun ve sizin için ne kadar önemli olduklarını ifade edin. 140 karakter meydan okuması üzerinden şahsi, samimi üslup taşıyan ve karşınızdaki gülümseten bir ifade yolu seçin.

Sevginizi göstermenin başka bir yolu: müşterilerinize web sitenizde yer verin. Bu sayede kendilerini daha değerli hissederler ve sizinle çalışmaktan ötürü farklı bir gurur yaşarlar.

10. Bir İkram Gönderin

Kurabiyeler her zaman işe yarar! Herkes tarafından sevilir ve paylaşılır. Ama müşterinizi göz önüne alın, örneğin sağlıklı yaşama çok önem veriyorlarsa bir meyve sepeti daha doğru olacaktır.

11. Hayırsever Bir Hediye Verin

Seçkin müşterileriniz arasından bir seçim yapın ve onlar adına bir yardım kuruluşuna destekte bulunun.

Ya da yaratıcı olun ve onlara hayırsever bir hediye verin. TEMA Vakfı aracılığıyla onlar adına ağaç diktirebilirsiniz örneğin.

12. Sürpriz Bir İyileştirme Önerin

Sürpriz unsuru müşteri ilişkisinde güçlü bir unsurdur. Müşterilerinize spontane ve bedava bir iyileştirme ile teşekkür edin. Veri tabanı ruleti ile şanslı beş müşteriyi seçebilir ya da en sadık müşterilerinize bu sürprizi yapabilirsiniz.

Hava yolu şirketleri on yılllar önce bu uygulamayla sık uçuş yapan müşterilerine farklı özellikler sağlamaya başlamışlardı, hala da müşterileri şımartmanın en iyi yollarından biridir. Bunun yanı sıra müşteri bağlılığı ve marka taraftarları kazanmak da cabası.

13. Bir Parti Düzenleyin

Bütün müşterileriniz için bir parti düzenleyin. Nikon bunu başarıyla gerçekleştirmiş ve partiye yerleştirdiği bir fotoğraf kabini ile geceye farklı bir renk katmıştır. Ziyaretçiler, firma logosunun da yer aldığı fotoğraflarını anında edinerek unutulmaz bir deneyim yaşamışlardı.

Diğer parti örnekleri arasında piknik, barbekü ya da şarap tadımı yer alabilir. Etkileşimi güçlendirecek bu tarz sponsor aktiviteleri aynı zamanda eğlenceli de olabilir.

İşletmenizin yapabileceği en iyi şeyi bulun ve onu kullanın. Video prodüksiyon firması Wistia, Wistia at the Moives geceleriyle farkını ortaya koyuyor.

14. İkram Dağıtmak

Eğer aktif bir mağazanız varsa, kahve, çiçek gibi küçük hediyelerle mağazanıza gelen müşterilerinize ikramlarda bulunun.

Seçkin bir yerel markette ya da pastanelerde, girişte her zaman ikramlık şekerlemeler ya da ürünler bulunur. Bu ikramlar sayesinde ziyaretçiler mağazada alışveriş yapmadan önce ürünleri deneyimleme şansı bulurlar. Tabi burada ikram edeceğimiz ürünü de iyi seçmeli, işletmemiz ve müşterimiz için doğru kararı vermeliyiz.

 

 

15. Özgün Tatillerde Kart Gönderin

Farklı bir şey yaparak müşterinize özgün bir tatilde kart göndererek posta yığını arasında kaybolmaktan sıyrılın. Bu müşterinizin doğum günü bile olabilir, yaratıcılığınıza güvenin! Bir fikir daha: “Müşteri Hizmeti Haftası” için özel hazırladığınız profesyonel ve eğlenceli bir kart atın ya da müşterinizle olan yıl dönümünüzü bir kartla taçlandırın.

Bu konuda limit gerçekten göktedir. Ulusal Havlu Günü ya da Ulusal Planking Günü gibi tarihleri kullanabilirsiniz. Faydalı olacağını düşündüğümüz liste de burada.

16. Müşterilerinize Atıfta Bulunun

B2B işletmeler, müşterilerine iş göndererek onlara her şekilde teşekkür etmeliler. Onları, diğer müşterilerinize tanıtmak için fırsatları kollayın ve network’ünüze dahil etmeye çalışın.

Onlara aynı zamanda web trafiği içinde de web sitenizde vereceğiniz linkler ya da testimonial’larınızda onları anarak da teşekkür edebilirsiniz.

17. Geri Bildirime Değer Verdiğinizi Gösterin

Müşterilerinize ulaşın ve onlara önerilerinin ne kadar faydalı olduğunu anlatın. Müşteriye, onu dinlediğinizi göstermekten daha iyi bir iletişim yoktur.

Bu sayede aynı zamanda daha çok geri bildirim almaya çalışın. Müşterilerinizin, sizinle görüşmek için her zaman sürdürebilecekleri bir diyalog olsun, bu bir şikayet, istek ya da bir methiye olabilir.

18. Günlük Müşteri Hizmetinde Başarılı Olun

Hiçbir şey, müşterinizin bir telefonla ulaşabileceği bilgi ve ona yardımcı olmaya her zaman hazır bir hizmet elemanı kadar ona teşekkür edemez. Müşterilerin, telefonda ezbere konuşmayan gerçek bir insan sesi karşısında ne kadar heyecanlandıkları hayret vericidir.

Aynı şey e-posta için de geçerlidir. Öznel ve arkadaşça dönüşler, müşteri hizmetinin parlamasına sebep olacaktır.

19. Öylesine İndirim Yapın

Sadık müşterinize, onlara yıllarca verdiğiniz hizmet ve bağlılıklarının bir getirisi olarak Mart ayının faturasının yarısını sildiğinizi belirtin. Bu indirim sayesinde firmanız için ne kadar değerli olduklarını bir kez daha göstermiş olacaksınız.

 

 

20. Hediye Kartı

Firmanızın hediye kartları gönderme şansı varsa, bunu kullanmaktan kaçınmayın. 10 TL’lik Teknosa indirim çeki de olabilir, Reina’da geçerli 100TL’lik bir kart da olabilir. Bu sayede veri tabanınızın kullanımında zekanızı konuşturabilir ve müşterinizin zevkine uygun bir jest yapabilirsiniz.

Eğer bir B2B firmasıysanız müşterinizle bir takım oluşturun, birbirinize kart ve fırsatlar gönderip paylaşın.

 

 

21. Bir Başarıyı Onurlandırın

Müşterinize, onun büyük bir ailenin parçası olduğunu hissettirin. Hayatlarındaki önemli anları ve tarihleri hatırlayarak onlara küçük hediyeler gönderin; örneğin bir çiçek. Bu etkinlik önemli bir doğum günü, bir terfi ya da aileye katılan yeni bir birey olabilir. Düşünceli bir zamanlamayla göndereceğiniz hediye, iletişiminizi doğru şekilde etkileyecek ve bu unutulmayacak bir jest olacaktır.

22. Mağazada Mesai Sonrası Etkinlikler

Mağazanızın müdavimlerine, onlara kendilerini özel hissettirecek davetiyeli mesai sonrası etkinlikler düzenleyerek mağazanızda birkaç saat daha alışveriş yapma hakkı verin. Tabii ikramları da ihmal etmemenizi öneririz. Yerel bir gitaristi de mağazanın bir köşesinde çalmaya davet etmek de daha akılda kalıcı bir gece için önemli bir detay olabilir. Müşterilerinizin gözünde kazanacağınız değer şüphesizdir.

23. Onları Güldürün

Eğer işletmeniz bünyesinde yaratıcı bünyeler barındıracak kadar şanslıysa, onlarla birleşip kişisel ve eğlenceli bir hediye hazırlayın. Örnek olarak müşterinizi ünlü bir sinema filmi posterine photoshoplayın, filmin ismini değiştirin ve “İş birliğiniz için teşekkürler!” notuyla gönderin. Hele bir de B2B firmasıysanız müşterinizin ekibi bir Hababam Sınıfı ya da Star Wars afişinde harika görünecektir.

 

 

24. Promosyon Ürünleri Gönderin

Eskiden firma logolu promosyon ürünleri anında bir kenara atılan utanç verici hediyelerdi. Bu günler geride kalalı çok oluyor. Müşteriniz için kaliteli ve özel kesim t-shirt’leri logonuzla bastırın ki sizden daha fazlasını istesinler. Müşteriler ayrıca kullanılabilir ürünleri de seve seve kabul ederler. Burada hem eğlenceli hem de işe yarayacak ürünleri seçmekte fayda var.

25. Büyük Bir Kilometre Taşını Kutlayın

Her firma bir takım kilometre taşlarını geçer ve bunu da müşteriler sağlar. Bu da mutlu müşterileri öne çıkarmak için büyük bir fırsattır. Onlara hediyeler verip hikayelerini paylaşarak bu başarının bir parçası olduklarını hissetmelerini sağlayabilirsiniz.

Bu konuya örnek olarak Million Mile Joe’yu verebiliriz. 2011 yılında 1990 model Honda Accord’uyla bir milyon mile ulaşan şanslı müşterileri, marka tarafından kendi kasabalarında düzenlenmiş bir panayır ve kendilerine hediye edilecek yeni arabaları bekliyordu.

 

 

Tabii ki kimse firmanızdan yeni bir araba vermesini beklemiyor. Bu tarz jestleri özel ve kişisel kılmak çok önemli.

Son Olarak:

Bunu Başarmanıza Yardımcı Olanlara Teşekkür Edin

Ön saflarda müşterilerini seven mutlu bir ekip olmadıkça firmanız için teşekkür edecek kimse de bulamazsınız.

Aşağıda bulunan dört yolu, şampiyon müşteri ekibinize teşekkür etmek için kullanın:

1. Bir cuma öğleden sonrası kulübü kurun

Bildiğimiz bir firma, takımına her cuma 4’ten sonra bira ikram ediyor ve saçma oyunlar düzenliyor.

2. Öğle yemeği ısmarlayın

Çalışanlarınız yer, paylaşır ve karıştırırken CEO’nuz onlara servis yapsın. Takdirinizi göstermek için daha iyi bir yol var mı?

3. Bir notu kaleme alın

Elle yazılmış bir not için sarf edilmiş zaman, efor ve bu ince düşünce asla eskimez. Çalışanlarınız için onların firmaya katkılarına değinen ve değerlerini belirten notlar yazın.

4. Onlara sorumluluk verin

Çalıştığınız insanlara eğitimlerini verdikten sonra onlara müşterilerini sevecekleri konusunda güvenin. Kararlar almaları için gerekli alanı sağlayın, başardıkları şeyler ve müşterinin deneyimi hakkında pay verin.

4
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
5
angry