Arama motorlarında  neler oluyor?

Arama motorlarında neler oluyor?


Son zamanlarda yapılan değişiklikler ve geliştirilen yeni algoritmalar nedeniyle ‘dev’ internet sitelerinin bile hayallerinin suya düşebileceğini, rekabete yeni atılan ve henüz gözünüze çarpmamış sitelerin dahi arama sonuçlarında ön sıralara yerleşebileceğini görmek pek mümkün.

Makalemizi yazmaya devam ederken pek kıymetli Özlem Başgan’ımızın getirdiği kahveden bir yudum daha alarak sözü büyük patrona getirmek isteriz. Kimden bahsettiğimizi hemen anladınız değil mi? Evet doğru bildiniz; Google.

Özellikle Google’ın son 2 senede geliştirdiği ve yaptığı beyin fırtınalarıyla sık sık güncellediği yeni algoritmalar; kullanıcıyı en iyi sonuçlara ulaştırmak içindi. Her geliştirilen algoritmanın bir adı, geliştirildikçe bir sürümü oldu. Son günlerde Panda algoritmasına yapılan yeni güncellemeyle Panda 4.0, veya 2013 yazında geliştirilen Penguin 2.0 güncellemeleri bunlara örnek gösterilebilir.

Bu arada kahvemizi de soğutmayalım, Özlem Başgan kızmasın…

Google’ın geliştirdiği ve sürekli güncellediği bu algoritmaların amacı, kullanıcıyı en iyi sonuca ulaştırmaktır. Yani daha adil, daha temiz, daha alakalı sonuçlara ve hatta sonucun kaynağına götürmektir. Google Pagerank ve Alexa değerlerini illegal şekilde iyileştiren, para karşılığında yüksek değerli sitelerden backlink satın alarak sonuçlarda daha iyi pozisyonlarda yer alan siteler; bu algoritma ile her güncellemede yerle bir oluyor ve her güncellemede ücret karşılığı alınan backlinklerin değeri düşüyordu. Bunun yerine en yeni, en güncel içerikleri sunan, kopya içerikten kaçınan, özgün içerikleri olan internet siteleri yükseliyor, sonuçlarda yer alıyordu. Geçtiğimiz günlerde Panda 4.0 çıktı. İçerik ve özgünlük daha da fazla önem kazandı.

Yazımızı okumaya devam ederken siz de bizim gibi Barış Manço’nun Cacık parçasını dinlemek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Barış Abi’nin de yaktığı gibi bir sigara daha yakıp kahvemizden bir yudum daha aldıktan sonra Yandex ile söze devam edelim.

Yeni kurulmasına karşın Yandex; yenilikleri, kendine özgü özellikleri ve görünümüyle bir yandan kullanıcıların dikkatini çekmeye başlamıştı. Tanınmaya ve dikkat çekmeye başladığı günden bu yana yeni bir algoritmaya sahip olduğu belliydi. Dünyanın dev internet siteleri sonuçlarda bile bazen yer almazken, yeni ve özgün içeriğe sahip siteler; kullanıcılarının bir bölümünün Yandex üzerinden geldiğinin farkına vardı. Belki de bu adımları Google’dan daha önce atmaya başlamıştı, bilemeyiz. Ancak kesin olan şuydu ki; Google’dan daha hızlı bir şekilde uyguladı. Yeni, hatta belki de adı duyulmamış, özgün içeriğe sahip dev internet sitelerinin Yandex’te daha iyi sonuç aldığı kesindi.

Kendi kullanıcı kitlesine sahip Bing arama motoruna gelince satırlarımız daha farklı olacaktır elbette. Adını duyurmayı başardığı günden bu yana kendine özgü tarzı, bazen başarılı olamasa da karşımıza çıkardığı farklı arama sonuçları ile dünyanın ilk üç arama motorundan biri olma özelliğine sahip. Bing; Facebook’un birkaç sene önce kendi arama sonuçları olan ‘Web Results’ (Türkçe versiyonunda ‘İnternet Sonuçları’) bölümünde, Bing sonuçlarına yer vermesiyle daha da ünlenmiş ve dikkatleri üzerine çekmişti. Bing’in yazımız ile alakalı olan en büyük özelliği ise Yandex ve Google’dan daha önce davranarak özgün içeriğe yer ve değer veren ilk büyük arama motoru olmasıdır. Öyle ki; adını duyurduğu günlerden bu yana özgün içeriğe sahip siteleri, yeni olsalar dahi, daha iyi sıralamalarda göstermiştir.

Sözlerimizin sonuna gelirken anlattığımız üç büyük arama motorunda da artık bir şeylerin değiştiğinin farkında olduğunuzu düşünmekteyiz. Artık arama motorlarının algoritması gelişen teknolojiden ve geçen zamandan elbette nasibini almış ve gelişmiştir. Nihayet; arama motorlarını yanıltarak yapılan çalışmalar son bulmaya başladı. Artık backlink veya Google Pagerank değeri, yerini (bunu sevinerek söylüyoruz) özgün, kaliteli, doğru ve güncel içeriğe bıraktı.

Yazımızı tamamlarken belirtmek isteriz ki; fark etmeden içmeyi unuttuğumuz sigaranın ve daha yarısına bile varamadan soğuyan kahvemizin size kucak dolusu selamı varmış, iletmemizi istediler.

1
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry