Dijital Ajanslar Zirvesi’ne  1MM Çıkarması

Dijital Ajanslar Zirvesi’ne 1MM Çıkarması


 

2013 yılı itibariyle yayın hayatına başlayan DijitalAjanslar.com’un düzenlemiş olduğu, ülkemizde yapılmış ilk dijital ajanslar zirvesi; #DAZ14, 1 Kasım 2014’de Yapı Endüstri Merkezi’nde gerçekleşti.

Sektörün önde gelen firmalarının ve sektörün önemli simalarının yer aldığı zirvede, 1MM Tasarım Ofisi de konuşmacı olarak sahnedeydi. Ajans Başkanı’mız Can Erdinç ve kurucu ortaklardan Enis Yüce Dilek’in birlikte gerçekleştirdikleri sunum: “Yaratıcı Başlık ve Müşteri Algısı Yönetimi” ile #DAZ14’de  yerimizi aldık.

Bu can alıcı gelişmeyle ilgili detaylar için scroll’lamaya devam edin.

 

 

Cumartesileri çalışmaya alışık olduğumuzdan sabah erkenden Yapı Endüstri Merkezi’nin yolunu tutmak bizim için hem kolay hem de alışılmışın dışında bir durumdu. Bir yerde en sonunda insan gördük diyebiliriz. Daha önce de belirttiğimiz gibi sektörün önde gelen ajanslarıyla 350 katılımcının buluşturulduğu zirvede, bir günde 19 sunum 4 farklı ana başlıkta katılımcılara aktarıldı. Bütün biletlerin günler öncesinden tükendiği zirveye katılım da en üst seviyedeydi.

 

 

Dijital Ajanslar Platformu kurucusu Evren Kaçar’ın yaptığı açılış konuşması sonrasında bünyeye gerekli kafeini aldık ve kendimize geldik. Sırada sunumlar vardı.

İlk ana başlık olan Reklamda Yaratıcılığın Sırları’nda sözü alan Olcayto Cengiz( Mind the Ad ortağı ve KD’si), iyi fikrin kurşun geçirmez olduğundan dem vurarak güne kafa açıcı bir başlangıç yapmamızı sağladı. Sonrasında “el yapımı” sunumuyla Punch’ın kurucusu Musa Paça sahnedeydi ve reklamcılığın klişelerini listelediği “No Bullshit List” ile çuvaldızı hem sektöre hem de müşteriye batırmaktan geri durmadı. Tribal Worldwide’ın KD’si Arda Erdik ise, yaratıcı ve dijital ajans kavramlarının nasıl iç içe geçtiğinden bahsederken, yaratıcı fikrin mecra taşımadığını vurguladı. Sesli Harfler’in kurucu ortakları Görkem Uraz ve Özgür Karaçak da ayrı ayrı keyifli sunumlar gerçekleştirdiler ve yaratıcılığın hammaddesinin içimizde olduğundan dem vururken, reklamcı stereotipinin kırmızı pantolon-hipster sakalı kalıbından çıkması gerektiğini dile getirdiler.

 

 

Günün en keyifli sunumlarının bu adamların elinden çıktığını belirtmeden geçemeyeceğiz. Sektör için en önemli kelimelerden “convergence”’in ve yaratıcı/dijital ajans kavramlarının zamanla nasıl birbirinin içine geçip bir noktada kavuşması gerektiğine dair önemli noktalara değinilen bu keyifli saatlerde katılımcıların da yaşadıkları aydınlanmalar yüzlerinden belliydi.

Sosyal Medyada Yaratıcılık ana başlığında ilk konuşmacı Karbonat’ın kurucu ortağı Melih Dinçer’di. Anı(the moment) pazarlamanın sosyal medya yönetimindeki yerini ve önemini vurguladığı sunum sonrasında sahneye gelen Limonsocial’ın yönetici ortağı Hacı Bayhan ise viral reklam örnekleriyle hazırladığı video içerikli sunumla karşımıza çıktı. Pixelplus İnteractive’in dijital strrateji direktörü Damla Bal, zirvedeki tek kadın konuşmacı olarak ayrı bir alkış aldı. Yıldız Tilbe tweetleriyle süslediği sunum, açıklayıcı ve öğreticiydi. Creasoup’un kurucu ortağı Eray Endeş ise keyifli sohbetiyle bu başlığın son konuşmasını gerçekleştirdi.

 

Can-Erdinc-1MM

 

Bu arada zirvede 543 kez “yaratıcı fikir”, 679 kez “like” kelimesi çoktan tüketilmişti. Ardarda verilen case örneklerinde bir kez daha Oreo’ya şükrettik, onlar da olmasa “yaratıcı ve etkili sosyal medya pazarlaması nasıl yapılır?”’a dair ekol örnek olmazdı diye düşündük.

Saatler ilerliyordu ve başımızı sağa sola beynimiz akmasın diye düşürmemeye özen göstermeye başlamıştık. Kahveye abanarak güne devam ettik.

Sırada Yaratıcı Mobil Pazarlama ve Uygulamalar vardı. MoveZ’ın medya teknolojileri müdürü Hakan Süer, bir konuşmada 167 kere “mecra” diyerek bizce “tatsız” bir rekora imza attı. Kendisini yine de kutluyoruz :). Userspots’ın UX danışmanı Mustafa Dalcı ise, mobil pazarlamada ideal kullanıcı deneyimi hakkındaki düşüncelerini mükemmel bir sunumla bizlere aktardı. Sırasıyla sahne alan mobilike’ın kurucu ortağı Şekip Can Gökalp ile Kuka Apps’in genel müdürü Murat Öğat ise, mobil mecrada uygulamaların günü ve geleceği üzerine hazırladıkları sunumlarla bu başlığı sonlandılar.

Mecra bizim için sadece bir kelime değildi artık.

 

 

Saatler 17 00’yi gösteriyordu ki, Yaratıcı İçerik Pazarlama ve SEO başlığı altındaki ilk sunumla Can ve Enis sahneye geldiler. Bizimle gözgöze gelmemeye çalışarak yaptıkları konuşmada, sektörün geldiği noktada müşteri ile kurulacak ilişki ve yaratıcı fikirlerin bu bağlamda nasıl ele alınması gerektiğine dair keyifli bir sunum gerçekleştirdiler. Sahnedeki heyecan ve coşkumuzun, saatler ilerledikçe uyku moduna geçmeye başlayan salonu da bi’ nebze kendine getirdiğini belirtmeden geçemeyiz.

Sonrasında Onedio’nun iş geliştirme müdürü Ahmet Çağan Yıldırım sahneye çıktı ve native marketing hakkında bizleri bilgilendirdi. Son olarak sahne alan Glacial Multimedia’nın kurucu ortaklarından Onur Birsen ise, kısa ve öz olarak hazırladığı sunumda artık kafa ayarı kaymış olan katılımcılara, SEO ve yaratıcı tasarımın nasıl birlikte ilerlemesi gerektiğine dair önemli noktalara değinerek efektif bir konuşma yaptı.

#DAZ14’ün sonunda, bütün sunumların kendilerine ayrılan süreyi aşmaları yüzünden Evren Kaçar’ın konuşmasını ne yazık ki dinleyemedik. Zaten bir başka sunum için de yerimiz kalmamıştı açıkçası.

 

 

Dijitalajanslar.com’un ilk defa düzenlediği bu etkinlikte camianın önde gelen isimleriyle birlikte aynı sahnede olmak ofisimiz için oldukça önemliydi. Bu yorucu ama keyifli ve kafa açan günden aldığımız etkileşimle bir sonraki zirveyi iple çekmeye başladık bile.

 

 

0
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry