Günümüzün Backlink Yapıları:  Do/Nofollow Link İnşasında Doğru Bilinen Yanlışlar

Günümüzün Backlink Yapıları: Do/Nofollow Link İnşasında Doğru Bilinen Yanlışlar


Bir önceki yazımız olan ‘Güncel Backlink Yapıları: Giriş’ bu konumuzun ilk bölümüydü ve sizlerle eski-yeni link yapılarını ve bu yapılar arasındaki farkları incelemiştik. Bu yazımızda ise sadece “Günümüzün backlink yapısı nasıl olmalıdır/olmamalıdır?” sorusuna kısmen cevap olacak şekilde, değişen dofollow ve nofollow link algoritmasını detaylı bir biçimde inceleyeceğiz.

Konuya ilk önce eski bilgileri tazelemekle başlamak istiyoruz. Altın değerinde olan bu satırlarımız, doğru bildiğiniz yanlışlarınızı düzeltir nitelikte, ‘dofollow/nofollow’ link yapısı hakkında olacaktır.

Dofollow ve nofollow linkler neydi, nasıl kullanılırdı ilk önce onu hatırlayalım. Dofollow klasik html “<a>” etiketi ile verilen linklerdir. Bir internet sitesi başka bir siteye dofollow link verirse; yani normal, klasik bir bağlantıyla bunu sağlarsa bir backlink vermiş olur. Ancak durum şurada değişiyor: eğer bir site, başka bir internet sitesine link verirken, sayfayı tarayan arama motoru botlarına “bunu dikkate alma” ya da  “ben buraya link koyuyorum ama sen bunu link olarak algılama ve takip etme” veyahut ”backlink değil bu” demek istiyorsa “nofollow” link vermek durumundadır. Nofollow link nasıl verilir derseniz; “<a>” tag’inize “rel” özelliği verip, değerini “nofollow” yapınız.

Örnek: <a href=”http://example.com” rel=”nofollow”>Link</a>

İşte hendek, işte deve… Ne mi diyoruz? Aslında ‘İşte hendek, işte deve’ ile başlayan bu satırlarımın konuyla uzaktan yakından alakası yok. Alakası, şu an fonda çalan Barış Manço’nun “İşte Hendek İşte Deve şarkısı.” Zahmet etmeyin:

 

Eski link yapısında internet sitenizden ne kadar nofollow link çıkışı, internet sitenize ne kadar dofollow link girişi olursa, internet siteniz için o kadar iyi olurdu. Mantık basitti; her çıkan dofollow link, sitenizin değerini düşürür ve sitenizi tarayan botların, verilen dofollow link sayısı kadar, sitenizden çıkmasına neden olurdu. Sonucunda ne kadar çok çıkış olursa sizin için o kadar kötüydü.

Ancak durum günümüzde öyle değil. Doğal bir yapı için kurulan ve çalışması istenen algoritmalar, mantığınızı biraz daha iyi kullanmanızı gerektiriyor. Sizlere şu şekilde açıklayalım: İnternette milyonlarca internet sitesi var ve her doğal internet sitesi (backlink yapısı için kurulmamış gerçek internet sitesi) sizin gibi, her bağlantı çıkışını dofollow yapmak istemeyecek. Bu durum özellikle çok yakın zamanlarda Google tarafından fark edilmiş ve algoritmaya dâhil edilmiştir.

Sonuç olarak; eğer birilerinin size backlink vermesini beklemeden doğal bir görünümde link çalışması yapmak istiyorsanız her alacağınız link dofollow olmasın. Bırakın bazı linkleriniz nofollow olsun. Aksi takdirde, özellikle Google’da çok ciddi sıra kayıpları olacaktır.

Bu nedenle link inşanızı yaparken dofollow ve nofollow link sayısı dengenizi mutlaka koruyun. Sayfanıza 20 bağlantı geliyorsa bunlardan en az 5’i nofollow olmalıdır ki; doğal bir link yapısına sahip olun. Aksi takdirde sıralama için yaptığınız link çalışması sizin için yarar yerine zararlara sebep olacaktır.

No/dofollow hakkında bizden bu kadar diyoruz. Backlink’ler hakkında sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz, bizi izlemeye devam ediniz efendim.

2
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry