Günümüzün Backlink  Yapısı; 1. Bölüm

Günümüzün Backlink Yapısı; 1. Bölüm


Sizlerle; günümüzde arama motorları için özgün, orijinal ve kaliteli içeriklere verdiği değerleri, bu konu hakkında geliştirilen algoritmalar ile algoritma güncellemeleri hakkında bilgi veren görüşlerimizi bir makale altında toplayarak paylaşmıştık.

O yazımızda backlink yapılarının değiştiğinden ve değerinin kısmen azaldığından, Google Pagerank’in değerini eskisine nazaran kaybettiğinden bahsetmiştik.

Bu yazımızda; günümüzde kullanılması gereken backlink yapılarını, dış seo ve link anlamında sitenizi nasıl geliştireceğinizi, ne tür linkler almanız gerektiğini, fazla sayıda almanın ve az sayıda almanın sonuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Kendimize yeni, sıcak bir kahve koyarak, bu sefer soğumayacağını umut ederek yazımıza başlamak istiyoruz. Kahvemizin soğuma sebebi tahmin ettiğiniz gibi işimizi çok sevmekten ve sizlere en iyi bilgiyi aktarmak istememizdendir.

Yazımıza eski backlink yapılarından bahsederek başlıyoruz. Bundan birkaç sene öncesine, 2008’li yıllara dönecek olursak internet pazarının Türkiye’de büyüdüğü; e-ticaret firmalarının ve şirketlerin, kendi tanıtımlarının veya ürün tanıtımlarının ne kadar önemli olduğu herkes tarafından fark edilmişti. Bu dönemde Google Pagerank ve Alexa değeri en önemli etkenlerden birisiydi. Site başlığı (title etiketi) en önemli anahtar kelimeyi barındırıyor, meta etiketleri buna göre şekil alıyor ve rakiplerinden daha güçlü bir Google Pagerank ve Alexa değerine sahip oluyorsa; bir internet sitesinin üst sıralarda çıkmaması için herhangi bir sebep yoktu. Aklınıza birden yüklenilen backlinkler ve çok hızlı bir şekilde anlaşılan yapay çalışmalar sebebiyle sonuçlardan çıkarılan siteler gelebilir. Ancak ‘istisnalar kaideyi bozmaz’.

Bunların yanı sıra, o dönemde, günümüzdeki gibi site güncelliğinin ve sayfa yapısının da önemi az değildi. Özellikle ‘Wordpress’ sistemini kullanan bloglar; güncel ve özgün yazılar sayesinde, sıralamalarda üst sonuçlarda çıkmalarını sağlayacak anahtar kelimeler konusunda rakiplerine göre daha şanslıydılar. Daha az link ve dış bağlantı çalışması yaparak sıralama sonuçlarında kendilerini belli edebiliyorlardı. Ancak bu, günümüzdeki önemine sahip değildi.

İş böyle olunca kurumsal sayfa yapısına sahip dev şirketlerin internet siteleri, yatırım gücü fazla, dev olmaya aday internet siteleri, satın aldıkları backlink yapılarıyla ve böylece yükselen pagerank ve backlink değerleriyle kolayca istedikleri pozisyona gelebiliyorlardı.

Ancak rakiplerinden geç de olsa, Google artık bunu fark etmiş ve çözüm arayışına girmişti. Yeni ve farklı özelliklerle (arama sonuçlarında harita özelliği, online birim çevirileri, hava durumu gibi renk katan özellikler örnek verilebilir) güncellediği algoritmasını seo, backlink ve spam yapıları için geliştirmenin zamanı gelmişti. Beklendiği gibi Google atağa geçerek bu yapılar için algoritmalar geliştirmeye başladı.

İlk başta küçük adımlar ile pagerank algoritmasını değiştirdi. Google Pagerank değeri 4 hatta 5 olan internet siteleri bir güncelleme ile 1 hatta 0 değerini görmeye başladı. Zamanla Google; pagerankin sıralamadaki ve internet siteleri üzerindeki etkisini azalttı. Ancak bunlar tam çözüm değildi ve Google da bunu biliyordu.

İlk önce spam yöntemlerini engellemek ve sonuçları daha adil bir sıralamayla göstermek için Google Penguin algoritmasını geliştirdi, daha sonra bu algoritmayı zamanla değişen internet düzeni için güncelledi. Bu yeni algoritma, internet sitesi sahiplerinin ve yöneticilerinin alıştığı düzeni bozmuştu. Yeni algoritmada yapay olarak kazanılan ya da spam dış bağlantıların ve linklerin önemi fazlasıyla azalmış; sosyal ağların kullanımı, özgün, orijinal ve kaliteli içeriklerin değeri artmıştı. Gelen güncellemeler hep bu yönde oldu. Google Pagerank değerleri önemini kaybetti, Alexa sıralaması eskiye göre dikkate alınmamaya başladı; özgün, kaliteli, tekrarlanmayan ve spam özelliği taşımayan yazıların değeri arttı. Gelen Panda güncellemesinde de durum değişmedi.

Bu güncellemeler ile spam yöntemleri backlinkler için de geliştirildi. Birçok internet sitesi bundan nasibini alarak kendilerini düzeltene, düzelttikten sonra bunu ıspatlayana kadar Google sonuçlarından çıkarıldı. Bunların arasında dev e-ticaret siteleri ya da büyük şirketlerin siteleri de vardı. Hacklink ve spam sayılabilecek sitelerin alt (footer) kısımlarından alınan backlinkler, geliştirilen yeni algoritmalar ile fark edilip yasaklandı.

Geliştirilen algoritmanın, Google’ın ve Google spam ekibinin istediği şeyler çok açıktı; ücret karşılığı alınan bağlantıların engellenmesi ve önemsizleştirilmesi, gerçekten bir internet sitesinin diğer internet sitesinden bahsetmesi ve ona kendi isteğiyle bağlantı sağlaması.

İnternet site sahiplerinin ve yöneticilerin ortak sorunu böylece ortaya çıkmış oldu. Yeni bir projeye ya da internet sitesine, başka bir internet sitesinden doğal bir bağlantı gelmesi belki aylar belki yıllar alıyordu. Sadece bu doğal yöntemle bağlantı alan bir site veya proje bu kadar bekleyebilir mi? Ya da var olan dev internet sitelerinden, zaten doğal olarak daha fazla bahsedildiği için yeni bir projenin ya da internet sitesinin onun karşısında ne kadar şansı olabilirdi? Ve Türkiye’de çoğu internet sitesi sahibi dış bağlantı vermekten kaçınıyordu.

Aslında algoritma, içerik anlamında güncellendiğinden bağlantıya çok ihtiyacınız olmasa da, ziyaretçilerin sizdden bahsetmesi başarınızı elbette arttıracaktır.
Şimdi, güncellenen algoritmaya göre geliştirilmiş backlink yapılarından ve nasıl bir yol izleyebileceğinizden bahsedeceğiz.

1-) Footer Backlink ve Hacklinklerden Kaçının

Footer Backlink derken, eski yapılarda kullanılan sayfanın en altında bulunan art arda veya art arda olmaksızın bulunan, kullanıcının gözünden kaçırarak sadece diğer sitenin değerini yapay olarak artırmak için verilen backlinklerden bahsediyoruz.

Hacklink; bir sitede footer alanında dahi göstermeksizin değişik yöntemlerle sayfada gizlenen, ancak kaynak kodda gözüken, dolayısıyla arama motoru botlarının gördüğü backlink türüdür. En çok kullanılan yöntem, ‘display:none’ veya ‘left:-9999px’ yaparak kullanıcıdan gizlemektir. Ancak yeni geliştirilen algoritmada bunlar artık kolayca fark edilebilmektedir.

2-) Size Bağlantı Vermesi Zararlı Olacak Sitelerden Kaçının

‘Bağlantı olsun da, ufak da olsa bir katkısı olur elbette’ düşüncesinden kaçınmalısınız. Özellikle penguin güncellemesinden sonra zararlı sitelerin backlink vermesi size olumsuz yönde etki etmektedir.

3-) Bağlantı Dengenizi Koruyun

Kullanıcıların en çok düştükleri hatalardan birisi de budur. 10 tane Google Pagerank değeri yüksek olan internet sitesinden bağlantı almak yerine 10 tane düzenli backlink almanız daha iyi olacaktır. Backlink düzeninizi zaten mantıklı bir şekilde kendiniz de kurabilirsiniz. Bir internet sitesinden; değeri hiç yüksek olmayan bir site bile bahsetmezken 20 tane değeri yüksek sitenin bahsetmesi mantıksızdır. Doğru olan ise; size bağlantı veren sitelerin değerinin yükseldikçe sayısının azalmasıdır.

Örneğin 20 bağlantıya sahipseniz; 1 Google Pagerank değeri 7 olan site size backlink veriyorken, en az 2-3 Google Pagerank değeri 3 ya da 4 olan site size backlink vermelidir. Aynı zamanda en az 10 Google Pagerank değeri 1 yada 0 olan sitede de bağlantınızın bulunması gerekmektedir.

4-) Hacklinkleri veya Zararı Olacak Backlinkleri Engelleyin

Son dönemde karşılaşılan en büyük sorunlardan biri de kendi isteğiniz dışında sizin internet siteniz için verilen zararlı bağlantılardır. Örnek vermek gerekirse; rakibiniz sizin için hacklink satın almış olabilir, ya da zararlı içeriğe sahip internet siteleri kendiliğinden size bağlantı vermiş olabilir.

Bunu engellemek amacıyla Google; ‘Disavow Links’ (Bağlantı Reddetme) aracını webmasterlar için geliştirerek, Webmaster Tools’da kullanıma sundu. Sahip olduğunuz internet sitesine gelen zararlı bağlantıları buradan engelleyebilir, Google’ın önemsememesini sağlayabilirsiniz.

Disavow Links aracına buradan ulaşabilirsiniz. Disavow Links

https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

Ayrıntılı dökümana ise buradan ulaşabilirsiniz. Disavow Links Dökümanı

https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=tr

5-) Bağlantı Yönteminizi Değiştirin

Eskiden güçlenmek için belirli anahtar kelimeler üzerinden bağlantı satın alınırdı.

Örneğin: <a href=”http://siteadresiniz.com”>Satılık araba</a>

Ya da: <a href=”http://siteadresiniz” title=”anahtar kelimeniz”>Herhangi bir kelime ya da site adınız</a>

Yukarıdaki yapılar, geliştirilen algoritmada sizi spama kadar götürebilir. Ancak doğal ve kaliteli bir backlink için artık daha sade bir yapı kullanmalısınız.

Örneğin: Satılık arabalara <a href=”http://siteadresiniz.com”>buradan</a> ulaşabilirsiniz.

Ya da: Şuradan satılık arabalara ulaşabilirsiniz: <a href=”http://siteadresiniz.com” >http://siteadresiniz.com </a>

Yukarıdaki gibi bir yapı kullanmanız doğal gibi gözükecektir. “Peki, hangi anahtar kelimede yükselteceğini nereden bilecek” derseniz; sitenizin başlığı ve anahtar kelimelerinde yükselmiş olacaksınız. Örneğin sitenizin başlığı “Satılık Araba” ise sizi satılık araba kelimesinde yükseltmiş olacaktır. Tabi bağlantı aldığınız içerik de bununla ilgili olmalıdır.

Backlink hakkında söyleyeceklerimiz henüz bitmedi, yazımızın ikinci bölümünde görüşmek üzere.

2
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry