“MOTOR MÜKEMMELİYET MERKEZİ” DERKEN?

“MOTOR MÜKEMMELİYET MERKEZİ” DERKEN?


MİKEMMEL BİR MOTOR GÖRDÜM SANKİ

Motor Mükemmeliyet Merkezi dediğin de ne ola ki?

Durumu anlamak için bir de cümle içerisinde kullanalım: “Devlet babamın Motor Mükemmeliyet Merkezi var.” ya da “Ben Motor Mükemmeliyet Merkezi gördüm.”

Anlaşıldı mı?

I Ih, olmadı mı?

Olayı uzun uzun anlat diyorsun yani.

Peki dinle o zaman…

DÜNYA OTOMOTİV SEKTÖRÜ NERE, TÜRKİYE BU SEKTÖRDE NEREDE?

Dünya otomotiv sektöründeki üretim ve tüketim zinciri hız kesmeden büyümeye devam ederken uzun zamandır akıllarda olan bir soru; biz bu zincirin neresindeyiz?

Talep ve tüketim tarafında dünya skalasında önemli yerlerde olduğumuzu biliyoruz; peki ya üretim?

Geçmişimizde bu yönde atılan ama maalesef başarısızlıkla sonuçlanan adımlar mevcut; peki gelecekte bizi ne bekliyor? (bkz. Devrim Arabası)

MÜKEMMEL MOTOR YOKTUR AZ EMİSYON VARDIR

Ne yazık ki dizel motorlar da artık teknolojik anlamda çok da büyük değişime uğrayamayacak. İçten yanmalı motor teknolojisi değişmeyecek belki ama emisyon değerlerini iyileştirme, karbon ve azot salınımını ortadan kaldırma çabaları daha uzun bir süre dünya gündeminde yer alacak.

Elektrikli motor dönemine geçiş planlamaları da cabası.

“Menzil Uzatıcı Motor” denen iki silindirli dizel motorlar elektrikli araçların pili bittiğinde pillerini şarj etmeye yarayan jeneratörler olarak çalıştığı için; sonu gelen dizel motorlar artık elektrikli araç teknolojisinin gelişmesine yardım ederken yavaş yavaş yok olacaklar.

ÖNCE O DIŞA BAĞIMLILIĞI Bİ’ İNDİR

Otomotiv sektörü demişken konuyu bir tek otomobil bazında düşünmemek lazım haliyle.

Ülke sanayisinde büyük yeri olan tüm motorlu taşıt ve araç gereçleri kapsar genişlikte önem taşıyan bir mevzu bu.

Traktörden trene, iş makinesinden kamyona hatta jeneratörlere kadar açılan bir yelpaze.

 

YILLIK 3.5 MİLYAR DOLAR CEBİNDE KALSIN

Tarihimiz boyunca tüm bu gereksinimleri sağlayacak bir üretim bandı oluşturamamışız. Haliyle bu durumun ithalat bütçemize yansıması da ağır bedeller ödememize yol açmış.

Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ihtiyaç duyduğu yıllık 70.000 motor için 2014 sonu itibariyle 3 milyar dolar, tüm bu motorların AB mevzuatına uyması için ise ekstra olarak yıllık 500 milyon dolar harcamışız.

Rakamlar böyle olunca, bu alanda ar-ge yaparak bilgi birikimimizi artırmanın bir zorunluluk olduğu daha net bir şekilde görülebiliyor.

TÜRKİYE MOTOR TEKNOLOJİLERİNDE BAĞIMSIZLIĞINI İLAN ETMEYE HAZIRLANIYOR

Konuyu ilk defa Tübitak MAM Enerji Enstitüsü yetkililerinden dinlediğimizde aklımızda bu cümle canlanmıştı.

Türkiye Cumhuriyeti Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı önderliğinde, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Gebze Yerleşkesi’nde önemli bir anlaşmaya imza atılıyor.

TÜBİTAK MAM bünyesinde faaliyet gösteren, Kimyasal Teknoloji, Malzeme, Gıda, Çevre ve Temiz Üretim, Gen Mühendisliği ve Biyoteknoloji, Yer ve Deniz Bilimleri Enstitüleri ile enerji sektöründe 30 yıllık deneyime sahip Enerji Enstitüsü’ne ek olarak motor endüstrisinin önde gelen yerli üreticileri, güçlerini “Motor Mükemmeliyet Merkezi” için birleştiriyorlar.

“MOTOR MÜKEMMELİYET MERKEZİ”  KURULUYOR

Geleceğin motorlarını tasarlamak üzere;

Dizel motorların nasıl çalıştığını öğrenen, geliştiren ve motorların daha verimli hale gelmesini sağlayan,

Araç tahrik sistemleri dinamometreleri, şanzıman sistemleri, enjektör ve pompa sistemleri, motor gövde döküm teknolojileri, kritik malzeme geliştirme, egzoz arıtma sistemleri ve elektronik kontrol ünitelerinin geliştirilmesine yönelik altyapı çalışmalarının yapılacağı,

Dünya standartlarına uygun performans ve emisyon değerlerine sahip modern motor sistemlerinin üretilmesini sağlayacak,

0 yerli üretimi ve üreticiyi destekleyecek Motor Mükemmeliyet Merkezi kuruluyor.

TÜRKİYE MOTOR ENDÜSTRİSİNİN KALBİ BURADA ATIYOR

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, TÜBİTAK Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Çelik, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Başkanı Doç. Dr. Bahadır Tunaboylu, Sanayi Genel Müdürü İbrahim Kılıçaslan, Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Haluk Görgün ile 15 yerli firmanın yönetim kurulu başkanlarının katıldığı ve 20 Ekim 2015 Salı günü, Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü (TÜBİTAK TUSSIDE) Gebze Yerleşkesi’nde düzenlenen mutabakat imza töreni ile, Türkiye Motor Endüstrisi’nin kalbi artık Motor Mükemmeliyet Merkezi’nde atacak.

TÜRKİYE’NİN MOTORLA İLGİLİ TÜM BİRİKİMİ, UMUYORUZ Kİ ARTIK BURADA TOPARLANACAK

İmza töreninde konuşma yapan ve Türkiye’nin en güçlü 50 iş kadını arasında yer alan Erkunt Traktör Sanayii A.Ş.’nin Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zeynep Erkunt Armağan, Motor Mükemmeliyet Merkezi’nin Türk sanayisinin geleceğine ve Türk ekonomisine sağlayacağı hatrı sayılır katma değerin altını çizdi.

 

TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Başkanı Doç. Dr. Bahadır Tunaboylu “Bu bizim için bir gurur kaynağı. Ülkemizde bu konuda önemli bir adım atılıyor. Devletimiz buna karar verirse biz her konuda üretim yapabiliyoruz. Kamu, üniversite ve sanayicilerle bir iş birliği içerisinde bu projeyi gerçekleştirdik. Kendi teknolojimizi üretmek zorundayız. Önümüzdeki yıllarda dünyada Türk motorları kullanılacak.” şeklinde açıklama yaptı.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri lşık ise yaptığı konuşmada, Türkiye’nin geleceği açısından önemli birçok işi neden yapamadığımızın öz eleştirisinin yapılması gerektiğini belirtirken;

“Bizim için geçmişe takılıp kalmak değil, geçmişe takılarak bu gün ve yarını kaybetmek değil, geçmişin eksiklerini de telafi edecek hızla ve anlayışla yolumuza devam edeceğiz. Esas olan ve asıl olan budur. Burada belki Türkiye’nin ilk defa 15 sanayicinin ve 4 kamu kurumumuzun imza atacağı önemli bir protokolü hayata geçireceğiz. Sadece bununla da kalmayacağız, Türkiye’nin motorla ilgili tüm birikimini burada toplayacağız. Üniversitelerimizin tüm birikiminin artık ekonomik faydaya dönüşmesi için burada ilk adımı atıyoruz.” sözleriyle Motor Mükemmeliyet Merkezi’nin önemini bir kez daha ortaya koydu.

MOTOR MÜKEMMELİYET MERKEZİ TANITIM FİLMİ

Henüz ortada merkezin m’si dahi yokken imza törenine 3 gün kala bir tanıtım filmi yapılması gerektiğini öğrendiğimizde bunun bir tuzak olduğunu anladık ve hemen içeri daldık!

Az zamanda çok iş yapmak her zaman benimsediğimiz bir tarz nasıl olsa 🙂

Cuma günü çekimleri yapıp, cumartesi montajlayıp, pazar günü animasyonlarını tamamladığımız çalışmayı pazartesi günü onaya gönderdiğimizde karşı taraftan gelen tepkinin tutkunuyuz biz; “3 günde bu filmi nasıl yaptınız?!”

Şöyle yaptık;

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi içinde kurulan Motor Mükemmeliyet Merkezi imza töreni için hazırlanan tanıtım filmi.

3
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry