Photoshop’ta Animasyon: Yeni Teknikler

Photoshop’ta Animasyon: Yeni Teknikler


 

Kompleks animasyonların arkasındaki konseptlere dair birçok şeyi öğrendikten sonra sıra şimdi onlarla pratik yapmaya geldi. Bu bölümde, üç gelişmiş animasyonu inceleyecek ve nasıl yapılacağını sizlerle paylaşacağız.

KOLLARI HAREKET EDEN BİR SAAT ANİMASYONU YAPMAK

Bu alıştırmada, template layer tekniği kullanarak saatin kollarını hareket ettireceğimiz bir animasyon yapacağız. Layer stillerini kullanıp canlandırılmış ögelerin arkasına derinlik katmayı da ihmal etmeyeceğiz. Nasıl mı?

Saat kollarının canlandırılması.

Sahne iki yeni layer ile başlıyor: Biri, dakikayı gösteren kımızı kol; diğeri de template ögemiz olan gri arka plan.

Animation of the hands of a clock.

1. Adım: İki yeni layer: dakika kolu ve template layer’ı.

Daha önce öğrendiğimiz gibi, bu iki layer’ı smart objeye dönüştürüyoruz ve dönüşü canlandırıyoruz.

2. Adım: Smart obje olarak kombin edilmiş layerlar birlikte canlandırılmış durumda.

Animasyonu kilitlemek için, layerları başka bir smart objeye çevirin. Bu bize perspektifteki smart objeyi dönüştürme (Control+T) imkanı verecek.

3. Animasyon perspektife dönüştü.

Şimdi, orijinal smart objeye dönüp template layer’ı kaldırmamız gerekiyor. Bunu halledip çalışma dosyamıza döndüğümüzde, dakika kolunun arkasındaki template layer’ı olmadan döndüğünü göreceksiniz.

4. Adım: Template layer’ı gizli canlandırma.

“Spread” ayarı %100 iken drop shadow layer’ı ekleyerek biraz derinlik katalım.

5. Adım: Drop shadow, saat kolunun uçlarına derinlik katıyor.

Aynı adımları uygulayarak saat kolunu da oluşturabiliriz. Bakıyoruz; aşağıdaki videoda da oluşturulmuşu var. Tabii ki zamanlamayı ayrıca ayarladık.

6. Adım: Saat ve dakika kolları canlandırılmış durumda.

Son olarak, geleneksel Photoshop teknikleriyle saatin geri kalanını oluşturabiliriz. Sonuçta ortaya belli bir perspektifte canlandırılmış saatimiz çıkıyor.

Saatin kollarının canlandırılmış son hali.

Bu tutorialda, template layerlarının nasıl daha komplike hareketler yapabileceklerini gördük. Dönüşüm ve layer stillerini kullanarak animasyonumuzda bir perspektif illüzyonu yarattık.

DÖNÜP DOLANAN DÜNYA

Bu tutorialda da canlandırılmış smart objeler üzerine filtreler yerleştirip yeni bir efekt yaratacağız. Şöyle bir şey olacak:

Dönen bir dünya animasyonu

Aşağıdaki görseli baz alacağız. Kendini tekrar ettiğine dikkat ediyorsunuz değil mi? Tekrarlı canlandırma için bize yardımcı olacağı için bu detay çok önemli.

Step 1: Image of the repeating graphic that will be animated

1. Adım: Kendini tekrar eden görsel

Yeni bir kare dokümanı yaratıyoruz ve kendini tekrar eden dünya haritasına yeni bir layer olarak ekliyoruz. Position özelliğini kullanarak dünya haritasının sahne üzerinde hareket etmesini sağlayacak animasyonu düzenliyoruz. Görsel ilerlerken sonuna geldiğinde tekrar hareket etmesini sağlayacak şekilde bir zaman döngüsü de yaratıyoruz.

2. Adım: Basit döngüleme animasyonu 

Şimdi bu layer’ı bir smart objeye dönüştürelim.

3. Adım: Basit animasyonu smart objeye dönüştürmece.

3. Adım: Basit animasyonu smart objeye dönüştürmece.

Daha ileriye gitmeden önce size layer’ın ne halde olduğunu gösterelim. Eğer View > Show > Layers Edges’e gelirsek layer’ı, canlandırma anında sınırlarını gösteren bir kutu içinde göreceğiz. Bu da filtre eklerken işimize yarayacak. Ayrıca döngülemenin animasyonda sıkıntısız ilerlediğini de kontrol edebilirsiniz.

4. Adım: Layer sınırları animasyon esnasında görünür kılındı.

Bu noktada, sahnemiz hala filtre eklenmeye hazır değil. Şimdi bir duralım ve bunun nedenini araştıralım. Spherize filtresini ekleyelim ve ne olduğuna bakalım. Filtre eklendiği zaman istediğimiz yere, yani kanvasın sınırlarına değil de layer’ın tamamına eklendiğini göreceğiz. Bu da bozuk bir haritanın kanvas üzerinde hareket etmesi demektir. Ayrıca bu filtrelemenin bir önceki adımda gördüğümüz döngülemeyi nasıl bozduğuna bakın. İstediğimiz efekt kesinlikle bu değil.

5. Adım: Filtre layer sınırlarına eklendi.

Şimdi filtreyi düzgün bir şekilde eklemek için biraz daha işimiz olduğunu gördük ve anladık. Filtrenin sadece kanvasın sınırlarına etki etmesi için, yeni bir layer maskesi yaratmalıyız. Önce, Select > All adımlarını izleyerek bütün kanvası seçelim. Sonra, Layers panelindeki Add Layer Mask seçeneğine tıklayalım. Layer maskesi layer’ımıza eklenmiş olmalı.

6. Adım: Yeni layer maskesi eklendi.

6. Adım: Yeni layer maskesi eklendi.

Bu layer’ı da smart objeye dönüştürelim. Sonuçta elde ettiğimiz smart obje artık kanvasın sınırlarıyla hareket edecektir. Spherize filtresini tekrar eklersek bu sefer hata olmadığını animasyonu oynattığımızda göreceğiz. Hızımızı almışken Spherize fltresini bir daha ekleyelim ve animasyonun nasıl hızlandığını görelim.

7. Adım: Filtre, kanvasın sınırlarına eklendi.

Artık efektimiz düzgün çalıştığına göre, yeni bir layer maskesi yaratarak istemediğimiz pikselleri bir çember dışında gizleyebiliriz.

8. Adım: Layer maskesi dünya şekli dışındaki her şeyi gizliyor.

Kuyruğuna geldik; şimdi de smart obje animasyonumuza layer stilleri ekleyerek süslememizi yapıyoruz.

Dönen bir dünya animasyonu

Bu tutorialda, canlandırılmış layerlarda smart objeleri nasıl kullanacağımızı öğrendik. Bu sayede onlara filtreler, layer maskeleri ve stiller ile efektler ekledik. Umarız bu alıştırma sayesinde Photoshop’ta komplike efektleri canlandırılmış layerlar üzerinden siz de yapabileceksiniz.

ALEV ANİMASYONU YARATMAK

Bu alıştırmada, birbirinden farklı adjustment layerları ve filtrelerini smart objelerle birlikte kullanarak tamamen eşsiz bir efekt yaratacağız. Sonuçta şöyle bir şeye dönüşecek:

Organik tekniklerle yapılmış bir alev animasyonu

Başlamak için, gerçekten çok uzun bir sahne yaratmalıyız. Örneğin elinizde 500×10.000 piksellik bir şey olsun. Yeni bir layerda, Brush aracıyla da sert bir doğru çizelim.

1. Adım: Yumuşak sınırlarla uzun bir beyaz çizgi

1. Adım: Yumuşak sınırlarla uzun bir beyaz çizgi

Sırada, 500×500 piksellik ve siyah arka planlı yeni bir sahne yaratmak var. Uzun beyaz çizgimizi bu yeni sahneye oturtalım ve basit bir tomarlama animasyonu yaratalım.

2. Adım: Tomarlanan bir çizgi animasyonu

Baş aşağı duran bir gözyaşı damlası şeklinde layer maskesini canlandırılmış layer’a ekleyelim. Maskenin yumuşak uçları olmasına dikkat etmemiz lazım. Sonuçta ortaya çizgimizin maske altında canlanan bir bölümü çıkacaktır.

3. Adım: Noktalı çizgiler layer maskesinin şeklini belirtiyor.

3. Adım: Noktalı çizgiler layer maskesinin şeklini belirtiyor.

Animasyonu oynatarak, alevin şekil alışını izleyin. (NEYİN?) Maskemizin aldığı şeklin temeli aynı yerde dururken animasyonun tepesinde nasıl bir zıplama yarattığını görün. 

4. Adım: Layer maskesiyle basit animasyon

Sırada, Levels Adjustment layer’ı eklemek var. Properties panelinde, iki dış slider’ı içeri itin; ta ki alevin uçları kıvrılana kadar. Animasyonu tekrar oynattığımızda daha hafif bir şekilde hareket eden bir alev göreceğiz.

5. Adım: Adjustment layerları şekli saflaştırıyor.

Bu noktada, alevi daha da yumuşatabiliriz. Öncelikle bütün layerları bir smart objeye dönüştürelim. Sonrasında, layer’ı Levels Adjustment layer ile bulanıklaştıralım.

6. Adım: Smart objeyi ve tekrarlayan layerları Levels Adjustment layer’ı ile bulanıklaştırmak daha akıcı bir hareket sağlayacaktır.

Renk eklemenin birden çok yolu bulunuyor. İşimize en çok yarayan yolu anlatalım. Yeni bir layer yaratın ve Brush tool ile alevin tabanını maviye, yukarıya doğru giden tarafı da sarıya boyayalım. Bu layer’ın blending modunu Hard Mix yaparak daha canlı renkler yakalayabiliriz.

7. Adım: Renk eklemek için blend modlarını kullanmak.

Renkler arası geçişler çok sert oldu, biraz yumuşatmak lazım. Bunu yapmak için bütün layerları seçelim ve hepsini tekrar bir smart objeye dönüştürelim. Şimdi Motion Blur filtresini blend ederek daha iyi gözüken renkler elde ediyoruz. 

8. Adım: Motion Blur’ü eklemek renkleri harmanlayacaktır.

Az kaldı! Bu bir smart obje olduğu için ona normal bir layer gibi davranabilir ve basit fotoğraf kompozisyonu teknikleriyle üzerine yeni bir fotoğraf ekleyebiliriz. Sonuç olarak bir çakmak üzerinde yanan alevimiz aşağıda hazırdır.

Organik tekniklerle yapılmış bir alev animasyonu

Bu alıştırmada, birden çok adjustment layer’ı ve smart filtreler sayesinde smart objeleri başka smart objelere dönüştürerek Photoshop içinde organik bir efekti nasıl şekillendireceğimizi öğrendik.

Sonuç olarak;

Şimdiye kadar öğrendikleriniz sonucunda, bütün bilindik layer tipleri ve hepsinin ayrı ayrı özellikleriyle nasıl canlandırılacağını biliyorsunuz. Photoshop’un ekol animasyonlar yapabildiğini gördük. Smart objelerin animasyon olanaklarını kullanıp onlara template gibi davrandığımızda çoklu animasyon yapmamıza nasıl yardımcı olduklarını gördük. Filtre ve layer stilleriyle de animasyonlarımızı nasıl geliştireceğimizi gördük. Hatta yeni ve inanılmaz gözüken efektler yaratmamıza imkan sağlayan Levels Adjustment layer’ını tanıdık. Sonuçta, her şeyi bir arada kullanarak cilalanmış animasyonlar yarattık.

Bu teknikler, Photoshop’un animasyon yaratırken güvenilir bir uygulama olduğunu doğruluyor. Ortada her zaman sadece animasyon yapabileceğiniz uygulamalar olacaktır. Ama yeni bir uygulamayı baştan öğrenmek her zaman doğru bir yol olmayabilir. Bunun yerine kullanmayı bildiğiniz bir uygulamanın yeni özelliklerini kullanarak efektler yaratabilirsiniz. Photoshop’ta zamanında imkansız gibi gözüken bu uygulamalar, öğrendiğiniz tekniklerle artık bir hayal olmaktan çıkmış durumda.

3
like
0
love
1
haha
0
wow
0
sad
2
angry

+ Henüz yorum yapılmamış

Yorum yap