Portfolyo Hazırlarken Uymanız Gereken 10 Emir

Portfolyo Hazırlarken Uymanız Gereken 10 Emir


Tekte yazması çok zor bir kelime portfolyo. Söylerken de çoğu zaman insanın dili dönmüyor. Yani daha telaffuz aşamasında zorluyor sizi. Hani kendinize bir tane hazırlamayı düşünürken bile zorlanırsınız. Biri size portfolyo dedi örneğin; pardon anlamadım tekrarlayın derseniz bu sefer PORTFÖLYEAA falan derken ağzından tükürükler saçabilir. Öte yandan bir o kadar da önemli, hassas bir kelimedir.

Merak etmeyin olayımız portfolyonun telaffuzu değil. Az kaldı, giriyoruz konuya.

Diyelim ki görsel sanatlara ilginiz var, eliniz de yatkın. İlla ilgili bir bölümden mezun olmanıza da gerek yok tabii; kendi kendinize öğrenmiş olabilirsiniz. Çağı yakaladığınızı düşünüyorsunuz. Dribbble’da yorumlar akıyor gidiyor. Instagram follower’ları aldı yürüdü. Kapağı da yeni nesil dijital ajanslardan birine atmak istediniz. Araştırdınız ve 1MM’ye, yani bize başvurdunuz. Ortamımıza girmek, bizimle çalışmak, yeni ve can alıcı fikirlerinizi paylaşmak istiyorsunuz. Ne kadar güzel.

 Peki size bir sorumuz var: portfolyonuz hazır mı? Özellikle art direktör başvurularında portfolyonun inanılmaz bir önemi var. Portfolyolu başvuruların yeri bir başka. Portfolyo iyidir. Portfolyoyu sevin. O dosyayı oraya eklemeyi de sakın unutmayın.

Şimdi sizlere portfolyo nasıl hazırlanır anlatacak değiliz tabii ki. Asıl derdimiz, Creative Market’in Musa Peygamber’e gönderme yaparak başlığını attığı infografiği paylaşmak. Portfolyo hazırlama sürecinizde bu 10 emri göz önünde bulundurun ve ona göre hareket edin deriz.

creative portfolio

1. EN İYİ İŞLERİNİZİ SERGİLEYİN

Dediğimiz gibi, en iyi işinizle başlayın ve daha iyisiyle bitirmeye çalışın. Hangi çalışmalarınıza yer vereceğinizi düşünürken de kendinize karşı biraz acımasız olun. Gerçekten, işlerinizin en iyilerini seçin. Üç ila yedi çalışmanız yer alsın. Daha fazlası karşınızdakini sıkabilir. Daha azını koyarsanız da deneyimsiz olarak görünebilirsiniz.

2. İŞE ALINMAK İSTEYECEĞİNİZ TÜRDE ÇALIŞMALARINIZI DAHİL EDİN

Aslında çok açık ama tekrar ifade edelim; portfolyonuzda, ileride yapmak istediğiniz türde işlere yer verin. İnsanların sizi işe almalarını sağlayacak tarzda işlere yer verin. Mesela tebeşir yazmasıyla bezeli bir portfolyo hazırlarsanız ileride sizden bu minvalde işler istenecektir. Skalayı çok geniş tutmayın; o zaman da kimse sizin tam olarak hangi konuda iyi olduğunuzu anlayamaz.

3. YER VERDİĞİNİZ HER PROJENİN BRIEF VE HEDEFLERİNİ DE AÇIKLAYIN

Çalışmanızın amacı neydi? Hangi sorunu çözmeye çalıştınız? Portfolyonuzu değerlendiren kişiler için bu iki sorunun cevabı da çok önemli. Eğer ne yapmaya çalıştığınızı bilmezlerse başarıp başarmadığınızı da değerlendiremezler.

4. TASARIM SÜRECİNİZİ MÜMKÜNSE ESKİZLERLE AKTARIN

İyi tasarıma, kötü tasarım olmadan ulaşmak imkansızdır. Hünerli ellere sorun; doğru sonuca ulaşmadan önce 99 tane yanlış yapmak kadar doğal bir şey yoktur. Burada seçici olabilirsiniz; ama tasarım sürecini ve en iyiye ulaşmadan önce karşınıza çıkan engelleri göstermek doğru olabilir. Eskizlere, wireframe’lere ve sahne arkası fotoğraflara da yer verin.

5. PROJELERDEKİ ROLLERİNİZİ TANIMLAYIN    

Büyük projelerde, genelde en az 10 kişilik bir ekip çalışır. Bu yüzden kendi sorumluluğunuzu ve bunun altından nasıl kalktığınızı açıklamanız çok önemlidir. Kullanıcı deneyimine odaklandınız mı? Bir ortağınız var mıydı? İşe rehberlik mi ettiniz yoksa her noktasında parmağınız mı var? Her projenin yanında projedeki rolünüzü de belirtin; bunları es geçmeyin.

6. ÇALIŞMALARINIZIN SONUÇLARINI VE PROJEDEN NE ÖĞRENDİĞİNİZİ DE EKLEYİN

Brief’i açıklamışken sonucu da sergilemek zorundasınız. Müşterinizin ihtiyaçları karşılandı mı? Proje, hedeflenen tıklamaya ulaştı mı? Bu iş için ödül aldınız mı? Bu proje sayesinde bir tasarımcı olarak ileriki çalışmalarınızda kullanacağınız şeyler öğrendiniz mi? Proje, ödül almamış olsa da süreçte öğrenmiş olduğunuz birçok şey vardır. Ne olursa olsun, sonucu portfolyonuzda paylaşmanız, projelerin kendisi kadar önemlidir.

7. DOĞRU ORTAMI KULLANIN: DİJİTAL, BASILI YA DA HER İKİSİ DE

Eğer kariyerinizi baskıya adadıysanız, elinizde fiziksel bir portfolyo olmalı tabii ki. Ama UX ya da dijital tasarımla ilgileniyorsanız o portfolyo illaki dijital olmalı. Mobil görüntülemeyi sakın unutmayın. Hem basılı hem de dijital işleriniz olursa da tadından yenmez. İnsanların telefonlarına yapışık yaşadığı günümüzde, her türlü ekranda düzgün görüntülenecek bir portfolyonuz olması zaruridir.

8. KİTLENİZİ BİLİN VE SUNUMUNUZU BUNA GÖRE YAPIN.

Portfolyonuzu kim değerlendirecek? Kreatif direktör mü, insan kaynakları uzmanı mı yoksa müşteri mi? Zamanları dar mı? Ne kadar ayrıntılı inceleyecekler? Projelerinizi es geçip sadece kişisel bilgilerinizle özgeçmişinize mi bakacaklar? Kim olursa olsun, yaptığınız işlerin ve sunma yolunuzun herkes tarafından anlaşılabilir olmasına özen gösterin.

9. DOĞRU GÖRSEL TONU NAKLEDİN

Hangi işlere yer vereceğinize karar verdiğiniz gibi, doğru tavır sergilemeye de dikkat edin. Raad bir insansanız ona göre davranın ve tutarlı olun. Seçtiğiniz kariyer yoluna, çalışmak istediğiniz insanlara ve markalara yönelik bir dil oluşturmak ve bunu sunmak doğru olabilir.

10. ÇOK YÖNLÜ BİR PLATFORM KULLANIN YA DA KENDİNİZ TASARLAYIN

Behance, Squarespace ve Carbonmade, portfolyolarınızı bekliyor. Burada çalışmalarınızı paylaşmak hem kolaydır hem de kendinizi bir anda milyonlarca kişiye sunmuş olursunuz. Yine bu sebepten ötürü, o kadar insan arasında öne çıkmanız da çok zordur. Bu yüzden işlerinizin sizi doğru şekilde ifade etmesine dikkat edin.

Diğer yandan, eğer dijital tasarımda uzmansanız, kendi portfolyonuzu baştan yaratabilirsiniz. Creative Market’ta da bulabileceğiniz şablon ve temaları kullanarak portfolyonuzu kişiselleştirebilirsiniz

İyisi mi siz ikisini de yapın, üşenmeyin, sıkılmayın. Bize güvenin; karşılığını alacaksınız.

8
like
1
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry

+ Henüz yorum yapılmamış

Yorum yap