Tasarım Aşamasındayken SEO Uygulamaları

Tasarım Aşamasındayken SEO Uygulamaları


Zaman zaman şunu duyarsınız; içerik en önemli etkendir. Çünkü kullanıcı her zaman bunu ister ve SEO için en önemlisi budur. İçeriğiniz yeteri kadar iyi değilse, sıralamada da geride kalırsınız.

Tabii ki, her içerik eşit yaratılmaz. Arama için aşırı optimize edilerek hazırlanmış içerik daha az kullanıcı dostu olurken, kullanılabilirliğe odaklanmak da arama sonuçlarına kötü etki edebilir.

Peki bu durumda içeriğiniz SEO ve kullanılabilirlik arasında hangi noktada yer almalı? İşte sizin için sıraladığımız 5 ipucunu izleyerek içeriğiniz için bu ince çizgiyi nasıl tutturacağınız konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.

Sayfa İçeriği Uzunluğu 

SEO için, ideal bir sayfada minimum 250 kelime yer almalıdır. Yani içeriği oluşturmak için en az 250 kelime kullanmanız gerekiyor. Buna header ve sidebar içeriği dahil değildir.

Belirtildiği gibi, 250 kelime sadece minimum sayıdır. Genel olarak, içerik ne kadar fazlaysa o kadar iyi. Hatta 1000 ve daha fazla kelimeye sahip sitelerin, optimize olduğu kelimeler bazında, sıralamada daha yükseldiğini de söyleyebiliriz.

Tabii ki bu bazı siteler için geçerli olmayabilir. Bu durumlarda, 250 kelimelik bir içerik kullanıcı deneyimini bozup sayfanın interaktif işlevselliğinin içerik altında kalmasına ve böylece fark edilmemesine yol açabiliyor.

Taranabilir Çizgi Paragrafları

En az 250 kelime kullanmanız gerektiğini bildiğiniz bir sayfada, içeriği nasıl mümkün olan en kullanışlı şekilde oluşturursunuz? Kullanıcının, 250 kelimelik bir içeriğin tamamını okumasına gerek kalmadan içeriği nasıl taranabilir hale getirebiliriz?

Bir kural olarak, 3-4 satırlık (2 cümlelik) paragraflara yönelmeliyiz. Tabi bazı durumlarda, içeriğine bağlı olarak, paragraf 2 cümleden daha uzun olmalıdır. Ama paragrafları 3-4 (en fazla 5) satırla oluşturabilirsek, kullanıcının daha rahat tarayabileceği, algısına yedirebileceği bir içerik oluşturmuş oluruz.

Başlıklar

Peki, eğer 250’den daha çok kelime kullanmamız gerektiği durumlarda ne yapacağız? Birden fazla ürün ya da servisten mi bahsediyoruz? Kullanıcıyı nasıl içeriğe bağlı kılabiliriz?

Evet, bunu içeriği doğru bir şekilde yapılandırarak başarabiliriz. Basit olarak, başlık etiketlerini içerik bölümünden çıkarmalıyız. Bu, içerikte kullanıcının okumasını kolaylaştırıcı ve kullanıcının içeriğin görsel işaretlerini daha kolay görmesini sağlayan bir kırılma yaratacaktır.

SEO perspektifinden bakarsak; başlıktaki anahtar kelimeler, arama motorundaki ipuçlarını çözmenize ve içeriğin ne üzerine olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Örneğin; üç başlık, sayfa içinde üç farklı konudan bahsedildiğine işaret edebilir.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Anahtar kelime yoğunluğu, bir sayfada anahtar kelimenin karşımıza çıkma sıklığıdır. Genel olarak bu yoğunluk %2 – %5 arasındadır.

Bunun yaratacağı problem ise; sayfa düşük seviyeli olsa bile içeriğin, doğal olmayan bir düz yazıya dönüştürülebilmesidir. Anahtar kelime %3’ten yüksek bir yoğunluğa sahip olursa kullanıcı, kelimenin çok kullanıldığını düşünebilir. Bu durum; kopyanın robotik, ilgi uyandırmayan ve spam benzeri olmasına yol açabilir.

Başlık Listeleri

En büyük copy tradeofflarından biri, kullanılabilirlik ve arama arasında var olan başlık listeleridir. Başlık listeleri içeriğin daha kolay taranabilmesini sağlamakla birlikte arama motorları, başlık listelerini bozuk içerik olarak algılayıp bu listelerin anahtar kelime yoğunluğunda diğer sayfa kopyası kadar önemli olmasını engeller. Bunun ötesine geçmek için iki yol vardır.

İlk olarak, başlık listesini sayfanızın üstünde, sayfanın içeriğini gösteren bir taslak olarak kullanabilirsiniz. Bu, kullanıcının sayfayı okudukça neyle karşılaşacağını gösteren bir ipucu görevi üstlenir ve kullanıcının sayfa içeriğinde daha iyi dolaşabilmesini sağlar.

Eğer bu yolu seçerseniz sayfanızda, başlık listesinin öncesinde ve sonrasında 2 cümlelik, 3 satırlık, en az 250 kelimelik bir bozulmamış içerik olmalıdır. Bu, başlık listenizi sadece kullanıcı için sayfayla bağlamaz aynı zamanda arama motorlarının düzgün bir şekilde sayfayı indekslemesini sağlar.

Başka bir alternatif ise; başlık listesini alt bölümlerin bir parçası olarak içeriğin altına yerleştirebilirsiniz. Eğer yeterli içerik, başlık listesinin öncesinde girildiyse, listenin sitenin indekslenmesindeki etkisi az olur.

İçerik: Kral ve Soytarı Mahkemede

Kullanılabilirlik ve aranılabilirlik arasındaki tradeoffları azaltmanın en genel kuralı, insanlar için içerik geliştirmektir, botlar için değil. Sonuçta günün sonunda arama motorları, gerçek kullanıcı/insanlar için en yakın içeriği bulmak zorundalar.

Eğer sitenizin aranılabilirliği için bütün adımları harfiyen yerine getirirseniz, ortaya kullanıcı dostu olmayan bir içerik çıkması olasıdır. Ve buradaki paradoks; içerik ne kadar az kullanıcı dostu ve bağlayıcı olursa içeriğin o kadar virale kaymasını ve geri linklenmeye çekilmesine neden olabilir.

Bu yüzden her zaman botlardan önce kullanıcıyı düşünmeliyiz. Ama her zaman kullanılabilirliği artıran ve SEO amaçlarına uygun ögeleri, site içerisinde barındırmayı da ihmal etmemeliyiz.

 

3
like
0
love
2
haha
1
wow
1
sad
2
angry