Ziyaretçi Artımı İçin 5 İpucu

Ziyaretçi Artımı İçin 5 İpucu


Sadece iyi gözüken, kitlesi olan ve basit bir site yeterli değildir. Etkili olmasını istediğiniz siteniz için bir hayati ögeyi bile kaçırmış olmanız, bu farkındalığı yaratmada size bir engel olacaktır. İyi haber ise, sitenizde yapacağınız küçük değişiklikler kısa sürede büyük rakamlı değişikliklere dönüşebilir. Aşağıda sitenizin daha çok ziyaretçi çekmesi için sıraladığımız 5 ipucunu bulabilirsiniz. 

Basit Kılın

Diyelim ki, grafik, içerik ve diğer her türlü unsuru tıka basa sitenize doldurdunuz ve bilgili bir ziyaretçinin motive edilmiş bir ziyaretçi olacağını varsaydınız. Gerçek şu ki, bu yoğun içerikten boğulan ziyaretçiniz, içeriği çözmek yerine başka bir siteye kayacaktır. Sitenizi basit ve odaklı kılın. Bazı vurucu noktalarla ziyaretçilerinizin ihtiyacı olan bilgileri onlara verin. Ve tabii ki doldurulacak alanları kısa ve öz tutun, kimse uzun bir formla uğraşmak istemez.

Mükemmel İçerik Girin

Ürününüzün kendisini kafadan satacağını düşünüyorsunuz, belki de öyledir. Ama kimse sizin firmanız hakkında bilgi sahibi değilse, satacağınız ürüne de ilgi duymazlar. Mükemmel içerik ziyaretçi çeker, bu kadar basit. Doğru düzgün içeriğe sahip bir ürün; hedef kitlenize uygun sitenizde, sadece istatistiki bilgilere sahip bir üründen ziyade kitleniz için daha teşvik edici olacaktır. Ürününüzle bağlantılı gönderiler girmek de markanızı ziyaretçiler bazında daha çok meşgul edecek ve çevrimiçi varlığınızı güçlendirecektir. Daha hedefli içerik, gelişmiş ziyaretçi güveni ve artmış marka farkındalığına gider ve bu da sitenize daha çok kafanın çevrilmesini sağlar.

Çekici Ögeler Ekleyin

Zıplayan bir muz görseli çekici değil, göz boyamadır. Basit, temiz ve markanıza odaklı, kitlenize cazip gelecek ögeler ekleyin. Misal olarak anonim resim, fotoğraf ve videolar ile ziyaretçilerinizle daha kişisel bağlantılar kurabilirsiniz. ‘Parallax Scrolling’ gibi ziyaretçinin deneyimini geliştirecek teknolojiler kullanın. Kitleniz bu deneyimden ne kadar fazla keyif alırsa sitenizi o kadar çok ziyaret edecektir.

Anlaşılır ‘Call to Action’

Çok basit bir şey gibi görünebilir; ama birçok işletme ‘call to action’larını kafa karıştırıcı, dikkat dağıtıcı ve bazen de doğru yoldan saptırıcı içeriklerle dolduruyorlar. Sitenizin ‘call to action’ı açık olmalı, belirgin olarak gözükmeli ve görsel ipuçlarıyla vurgulanmış olmalıdır. Ziyaretçilerinize hızlı ve basit bir şekilde onların isteklerine doğru giden yolu gösterin, bu da kafaların çevrilmesinde önemli bir etkendir.

Test Edin

Sitenizde herhangi bir noktanın düzgün işlemediğini mi düşünüyorsunuz? Test edin! A/B testi sayesinde sitenizin her yönünü; rengini, grafiklerini, içeriğini test edebilir, böylece ziyaretçi davranışları üzerine daha doğru bilgi sahibi olabilirsiniz.

0
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry